Опис власного досвіду роботи

Опис власного досвіду роботи

       Сьогодні, у вирі політичних та економічних подій  мало хто думає про естетику, красу, мистецтво, духовність. Сучасна молодь планує своє життя надзвичайно практично. Увесь час стикаючись з проблемами та труднощами. Саме тому досягти основної мети сучасного естетичного виховання, а саме розвитку духовності підростаючого покоління засобами народного декоративно-ужиткового мистецтва надзвичайно складно. Донести до дітей самобутність народного мистецтва, ввести їх у світ добра та краси, розкрити перед ними  можливість спілкування з народною творчістю і духовно збагачувати  сучасну молодь надзвичайно важливо. Найкращим помічником в такій справі  стають особисте розуміння мистецтва та душі дитини. Працюючи з дітьми потрібно поставити перед собою завдання – прищепити їм любов до декоративно-ужиткового мистецтва.
       Осередком справжньої духовності, колискою творчої особистості є Будинок дитячо-юнацької твочості, адже саме тут дитина має змогу розкритися як творча особистість. Особливу роль у цьому відіграють гуртки декоративно-ужиткового мистецтва, які виховують у школярів естеичний смак. Досконалість і витонченість форм, різноманітність природних матеріалів, естетична довершеність, все це і є декоративно-ужиткове мистецтво.
       Працюючи керівником гуртків дванадцять років моїм життєвим кредо, як педагога став  вираз: «Учень – це факел, який потрібно запалити».
       Спираючись на досягнення педагогічної науки я шукаю все нові підходи у навчанні та вихованні, які відповідали б потребам розвитку творчої особистості, були б спрямовані на досягнення творчих і культурно-національних цінностей. Не секрет, що хороший керівник гуртка цілеспрямовано реалізує не тільки навчальну, а й виховну функцію, пов’язану з розвитком особистості дитини,  має свою оригінальну виховну систему відмінну від інших.
       За інноваційним потенціалом досвід власної роботи вважаю модифікаційним, оскільки він пов’язаний із раціоналізацією та використанням удосконалених відомих методик, упровадженням оригінальних ідей, форм і методів навчання і виховання.
       Актуальність досвіду роботи полягає у розкритті тісного зв’язку декоративно-ужиткового мистецтва із життям, що проходить через свідомість кожного вихованця, формування його особистості, відкритті для себе народних ремесел, традицій, звичаїв, активізації мислення й творчих здібностей.
       Вже понад трьох років веду гуртки «Орігамі» та «Народна творчість». Заняття орігамі – є одним із потужних засобів розвитку інтелекту дитини, унікальність якого полягає в гармонійному поєднанні роботи правої та лівої півкуль мозку. Заняття орігамі добре розвивають пам’ять, просторову уяву, моторику пальців, точність рухів, вольові зусилля, вміння доводити справу до кінця , а також формують гнучке, еврестичне мислення,естетичний смак, сприяють спілкуванню та встановленню дружніх стосунків у колективі.Існують чисельні докази того , що заняття орігамі зменшуюють рівень тривожності й підвищують упевненість у своїх силах, що дає змогу використовувати орігамі в арттерапії.
       Робота гуртка «Народна творчість» тісно пов’язана з українським народним мистецтворм, відомими промислами та ремеслами – вишивкою, бісероплетінням, писанкарством, ліпленням. Заняття в гуртку залучають дітей до творчості, розвивають їхні інтереси, підвищуюють пізнавальну активність розвивають допитливість, творчі здібності, навички гуртківців. 
       Гурткова робота базується на заохоченні і стимулюванні учнів до обраного виду діяльності, а також формуванню в них стійкого інтересу  й потреби у творчій самореалізації. 
       Розпочинаю свою роботу з учасниками колективу із вивчення індивідуальних особливостей кожного. Мене цікавить не лише питання навчання та ставлення до нього, а рівень вихованості учня, його ставлення до людей різних професій, батьків, друзів, самого себе. І тому у перші тижні роботи з набраною групою намагаюся провести якомога більше різноманітних справ: екскурсій, прогулянки, диспути. Це допомагає мені сформувати дитячий колектив і спланувати навчальну та виховну роботу гуртка, враховуючи потреби вихованців.
       До складу гуртків входять діти з різних класів, тому приділяю велику увагу згуртуванню дитячого колективу.
       Як керівник гуртків планую проведення кожного заняття, враховуючи всі види навчально-виховної роботи, заздалегідь розробляю план заняття відповідно до програми роботи гуртка.
      У гуртках діти мають можливість створити чудові вироби, які викликають не просто захоплення, а чарують своєю красою та оригінальністю. Юні майстри займаються не тільки різними техніками, прийомами виготовлення різноманітних виробів, а й отримують  початкові дані про взаємозв’язок матеріалу, форми і декорування виробів, їхню залежність від призначення, поняття про ритм, рапорт, семетрію, асиметрію, кольорову гармонію.




              
       На заняттях вихованці знайомляться з культурою українського народу, історією народної твочості різних видів. Вони здійснюють перші кроки у традиційних українських промислах вишивки, розпису, ліплення бісероплетіння, витинання тощо.
      Програмою передбачено ознайомлення вихованців з особливостями позашкільного закладу, правилами поведінки під час занять, вимогами техніки безпеки, організацією робочого місця.
       Розробка нових композицій приводить до несподіваних знахідок і цікавих результатів. Діти приймають участь і є переможцями міських, районних та обласних виставок, конкурсів.


       2012рік – І місце у районному конкурсі «Космічні фантазії»
       2012рік – ІІ місце у районному конкурсі «Юні дизайнери»
       2012рік – ІІІ місце у обласному конкурсі «Юні дизайнери»
       2013рік – І місце в районному конкурсі «Знай і люби свій край»
       2013рік – ІІІ місце у Всеукраїнській виставці-конкурсі декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край»
       2013рік – І, І місце в районній  виставці-конкурсі «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!»
       2013рік – І, ІІІ місце в обласній виставці-конкурсі «Наш пошук і творчість – тобі,Україно!»
       2013рік – І місце в районному конкурсі «Космічні фантазії»
       2013рік – І місце в обласному конкурсі «Космічні фантазії»
       2013рік  - ІІ місце в районному конкурсі «Юні дизайнери»
       2014рік – ІІІ місце в районному конкурсі декоративного мистецтва
       2014рік – І місце районна виставка – конкурс «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!»
       2014рік – ІІ місце в обласній виставці-конкурсі «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!»
       2014рік –І місце  в районному конкурсі «Космічні фантазії»
       2015рік – ІІ місце  в районній виставці-конкурс «Наш пошук і творчість  тобі, Україно!»
       2015рік – ІІ місце в районній виставці-конкурс «Знай і люби свій край».
        Заняття намагаюся організувати, щоб дітям було цікаво. Вважаю, що при проведенні гурткової роботи основними ворогами є сухість, монотонність, формалізм. І тому завжди шукаю шляхи, щоб викликати у дітей живий інтерес до виконання завдання, «запалити» їх до творчої праці.
       Надзвичайно важливе значення у роботі з гуртківцями має створення атмосфери комфортності та доброзичливості, безумовного прийняття педагогом природи дитини такою, якою вона є. Саме тому застосовую інтерактивні методи, релаксаційні вправи, створення ситуації довіри для позитивного настрою у дітей, адже такі емоції є запорукою не тільки ефективності навчально-виховного процесу, а й сприяють формуванню особистості, оскільки тільки те, що емоційно пережите дитиною, стає її ціннісно-смисловим надбанням запам’ятовується назавжди.

       Планування виховної роботи провожу разом з гуртківцями. Це дає змогу враховувати здібності і можливості кожної дитини. Вважаю, що коли діти мають право на ініціативу, самостійний вибір справ та заходів, можливість виявляти фантазію, тоді й виховна робота з ними має позитивні плоди. З особливим задоволенням можу відмітити , що такий підхід допоміг розвинути творчі здібності багатьох.

Немає коментарів:

Дописати коментар