Діагностичні матеріали

Вивчення розвитку колективу
Склад групи:
•        віковий склад;
•        працездатність та успішність;
•        зацікавленість суспільними справами, виконання громадських доручень;
•        відвідування гуртків, секцій.

Згуртованість групи:
•        Чи спрямована колективна діяльність на реалізацію важливих суспільних задач та перспектив?
•        Чи є групи за діловими інтересами або групи негативного характеру?
•        Як учні ставляться один до одного, до справи класу?
•        Чи прагнуть учні до спілкування з однолітками?
•        Чи дружать хлопчики і дівчата?
•        Чи є в класі кругова порука?
•        чи переживають учні удачі і невдачі свого класу, чи вболівають за свій колектив?

Організованість групи:
•        чи вміють учні самі організуватися для виконання колективних справ, розподіляти між собою роботу і найбільш раціонально її виконувати?
•        чи вміють учні терпляче й уважно вислухувати один одного?
•        чи переважають розумні та справедливі вимоги, які приймаються і виконуються кожним?
•        чи виконують розпорядження членів учнівського самоврядування?

Громадська думка в групі:
•        які вчинки своїх однокласників схвалюють, які — засуджують?
•        як і в якій формі виражають своє схвалення і несхвалення?
•        чи є розбіжність між тим, що говорять учні, і тим, що вони роблять?
•        чи сформована дієва громадська думка?
•        чи всі одностайні в ухваленні рішення?
Характер зв’язків у колективі:
•        що зв’язує учнів: загальне місце проживання, місце за партою, загальні інтереси тощо?
•        де дружать учні (тільки в школі чи поза нею)?
•        чи учні один до одного?
•        чи намагаються допомагати?
•        чи пред’являють вимоги до своїх друзів?
•        чи вміють бачити недоліки однокласників?
Актив класу, учнівське самоврядування:
•        чи має актив авторитет?
•        чи виконують учні рішення органів самоврядування?
•        чи є учні, що постійно знаходяться в активі?
•        наскільки самостійно діють органи самоврядування?
Зв’язок класного колективу з загальношкільним колективом:
•        чи знають у класі про те, що відбувається в школі в цілому та в інших класах?
•        чи виконують загальношкільні доручення?
•        як клас бере участь у загальношкільних заходах?
Заходи щодо подальшого зміцнення класного колективу:
•        які педагогічні заходи варто провести в класі з метою зміцнення й організації класного колективу?
•        як залучити класний колектив для виховного впливу на окремих учнів?




АНКЕТА-ТЕСТ
Учень_____________________________________ Клас____________
1.Скільки тобі років?
2.Стать…
3.Як ти ставишся до поглядів своїх батьків на життя?
   повністю згоден;
   майже згоден;
   багато в чому згоден;
   повністю не згоден.
4. Що є найголовнішим у житті (чого б ти хотів домогтися насам­перед)?
-   людина має дбати лише про свою сім'ю;
-   багато грошей;
-   можливість допомагати людям;
-   цікава робота;
-   визнання навколишніх;
-   фізична сила і здоров'я;
-   влада над людьми;
-   сімейна злагода;
-   духовне багатство;
-   поважна посада;
-   моральна досконалість;
-   успішний бізнес;
-   інше
5. Як ти ставишся до людей інших рас і національностей:
 - неприязно,
 - з ненавистю;
 - спокійно;
 - вивчаю, цікавлюсь;
 - вважаю рівними собі;
 - готовий до дружби і співпраці;
 - не бачу проблеми.
6. 3 якими твердженнями ти погоджуєшся?
 - піклування про тих, хто навколо тебе,— важлива якість людини;
 - дбати про процвітання своєї країни — головне для громадянина;
 - людина має дбати тільки про себе.
7. З якими судженнями ти погоджуєшся?
 - людина відповідає за все, що відбувається навколо;
 - людина відповідає тільки за свої вчинки;
 - людина відповідає за свою сім'ю і близьких людей;
 - людина відповідає за долю світу, довкілля. 8. Яка з життєвих позицій є твоєю?
 - я поважаю кожну людину, якщо вона не злочинець;
 - я поважаю тільки близьких друзів;
 - я поважаю тільки багатих і знаменитих;
 - я поважаю тільки старших;
 - я не мушу будь-кого поважати.
9. Праця для людини — це:
·    реалізація власних сил і можливостей;
·    неприємний обов'язок;
   потреба здорового організму.
10.                   Яке із наведених суджень ти поділяєш?
   у колективі почуваєшся сильнішим, здається, що виростають крила;
   колектив допомагає жити, вчитися, підгримує у важкі хвилини;
   колектив обмежує свободу людини;
   людина в колективі перетворюється на піщинку.
11.         У тебе приязні стосунки з однокласниками:
          безперечно;
          не знаю;
         ні;
          ні в якому разі.
12.Які дії, вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше шануєш?

13.Які дії, негативні вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше засуджуєш?


14. Які теми, висвітлювані у кінофільмах, в телепередачах, тебе найбільше цікавлять?
·               фантастика;
·               пригоди;
·               комедії і шоу;
   кримінальна хроніка;
   події в світі;
   досягнення науки, техніки;
   проблеми моралі;
   класична музика;
   політика;
   бізнес;
• спорт,
релігія;
   рок-музика;
   фільми жахів;
• детективи;
·                 життя тварин;
·                 проблеми сім'ї.
15. Хто твій улюблений герой (кіно, телебачення, література)? 

16.Як часто ти пропускаєш уроки?
• ніколи;
·                 випадково;
·                 іноді;
·                 дуже часто.
17. Чому ти пропускаєш уроки?
·                 мені нудно;
·                 мені не подобається навчання;
·    за пропозицією друзів.



Методика
«Визначення рівня згуртованості дитячої групи»

Визначте ваше погодження або непогодження про ваш клас, вибравши відповідь, яка  найбільше влаштовує вас і поставте «так» чи «ні» біля питання.

1.                  Учні нашого класу готові виконати будь-яке громадське доручення.
2.                  Учні нашого класу люблять та бажають вчитися.
3.                  Учні нашого класу добре ставляться один до одного.
4.                  Учні нашого класу рідко  сваряться між собою.
5.                  Учні нашого класу завжди допомагають один одному.
6.                  Учні нашого класу часто бувають разом у вільний час.
7.                  Учні нашого класу активно беруть участь в громадській роботі.
8.                  Учні нашого класу задоволенні результатами своєї роботи.
9.                  Учні нашого класу завжди рахуються з думкою інших.
10.              Всі позакласні заходи проходять у нас весело та завзято.
11.              Учні нашого класу гостро реагують на успіхи і невдачі один одного  в навчанні.
12.              Учні нашого класу дружні та доброзичливі.

 1-4   низька згуртованість
 5-8   середній рівень
 9-12  високий рівень згуртованості



АНКЕТА
Визначення рівня відповідальності
за доручену справу
1.            Що таке відповідальність?
2.     Яку справу ти називаєш відповідальною?
3.     Чи всі учні нашого класу виконують пропоновані їм доручення або власні обіцянки?
4.     Яку людину ти називаєш відповідальною? Чи є такі у нас в класі?
5.     Чи буває так; хтось із дітей не дотримав слова, не виконав завдання, підвів клас, і в тебе на нього проявляється злість, ти ним не задоволений?
6.     За невиконання яких справ ти більше всього буваєш незадоволений своїми товаришами?
7.     Щоб ти запропонував зробити, щоб учні завжди виконували свої обіцянки і дані         їм доручення?



Анкета
"Чи вмієте ви слухати"
Завдання: поставити +, коли ситуація викликає у вас роздратування
1.     Співрозмовник не дає шансу висловитись, хоч є що сказати, та не можна вставити слово.
2.     Співрозмовник постійно перериває мене під час бесіди.
3.     Співрозмовник ніколи не дивиться на мене під час розмови я не впевнений, чи чує він мене.
4.     Розмова викликає почуття марнування часу.
5.     Співрозмовник постійно метушиться, папір і олівець займають його більше, ніж мої слова.
6.     Співрозмовник ніколи не посміхається, а у мене виникає почуття незручності і тривоги.
7.     Співрозмовник завжди відволікає мене запитаннями і коментарями.
8.     Щоб я не сказав, співрозмовник завжди осаджує мій запал.
9.     Співрозмовник завжди намагається спростувати мої твердження.
10. Співрозмовник перекручує зміст моїх слів і вкладає в них інший зміст.
11. Коли я ставлю запитання, співрозмовник змушує мене захищатися.
12. Іноді співрозмовник перепитує мене, роблячи вигляд, що не розчув.
13. Співрозмовник, не дослухавши до кінця, перебиває, щоб погодитись.
14. Співрозмовник при розмові зосереджено займається сторонньою справою, він неуважний.
15. Співрозмовник робить висновки за мене.
16. Співрозмовник завжди намагається вставити слово в мою розповідь.
17. Співрозмовник не відводить з мене очей.
18. Співрозмовник дивиться на мене ніби оцінюючи.
19. Коли я пропоную щось нове, співрозмовник говорить, що думає так само.
20. Співрозмовник виявляє надмір уваги, ойкає і підтакує.
21. Коли я говорю про серйозне, співрозмовник уставляє жарти, анекдоти.
22. Співрозмовник часто дивиться на годинник під час розмови.
23. Коли я вхожу до нього, він кидає всі справи і займається виключно мною.
24. Співрозмовник поводить себе так, наче я заважаю робити щось важливе.
25. Співрозмовник вимагає, щоб усі погоджувались із ним.
Підрахувати % від 25 ситуацій, що викликають роздратування:
Від 0 до 10%- високий рівень уміння слухати
11 —40%- вище середнього           41—70%- середній              

71 —100%-низький


Анкета для виявлення стосунків у колективі

Шановний учню!
У тих запитання, де пропонується кілька варіантів відповідей, ти можеш підкреслити ту, яка найбільше імпонує тобі, або дописати свою.
1) Скільки тобі років?..
2) Стать............. чол./жін.
3) Ти любиш школу?
1)          дуже люблю;
2)    не люблю;
3)          трішки люблю.
4) Як ти почуваєшся в школі?
1)           спокійно;
2)           весело;
3)     нудно;
4)     страшно;

5) комфортно;

6} неспокійно;
7) самотньо.
5) Чи подобається тобі хтось з класу? (так/ні).
6) Якщо "гак", то що переважає у ваших стосунках?
І)   взаєморозуміння;
2)     взаємодопомога;
3)     справжнє кохання;
4)     співпереживання;
5)     повага одне до одного;
6)     заняття сексом;
7)     спільне хобі.
7.Які проблеми хвилюють тебе у взаєминах з однокласниками?
8.Які стосунки склалися у вашому класі?
1)           взаєморозуміння;
2)     байдужості;
3)     поваги і довіри;
4)     насилля;
5)     співпереживання;
6)     переслідування та висміювання;
7)     взаємодопомоги.

9.      Чи хотів би ти запросити до себе на день народження кого-небудь з

учителів? (так/ні).
10.    Як би ти охарактеризував стосунки між учнями вашого класу?
1) дружні; співпрацюємо, турбуємося одне про одного та водночас відчуваємо відповідальність за власні вчинки перед колективом;
2) товариські, дружні, але не дуже міцні й тривалі;
3)     абсолютно байдужі: ніхто нікого не цікавить;
4)     нещирі: за злагодою приховується утиск з боку сильних;
5)     ми всі підкоряємося одному "королю" або групі нахабних небезпеч­них посіпак;
6)     ми увесь час сперечаємося та сваримося одне з одним;
7)     стосунки між нами бувають різні залежно від ситуації.
11.    Я вважаю за краще зі своїми однокласниками:
1)           вчити уроки;
2)     виїздити на природу;
3)     брати участь у громадській роботі;
4)     захищати їх від небезпеки;
5)     триматися від них подалі;
6)     проводити вільний час;
7)     допомагати тим, хто потребує цього;
8)           обговорювати особисті проблеми;
9)     проводити свій день народження;
10)   звертатися по допомогу.
12.    Що найбільше відповідає твоїй життєвій позиції?
1)           я відчуваю потребу завжди безкорисливо допомагати іншим людям;
2)     я готовий відмовитися від власних інтересів заради інших людей;
3)     я намагаюся поєднувати власні інтереси з потребами та інтересами Інших людей;
4)     я допомагаю іншим людям, якщо це не суперечить моїм інтересам;
5)     я намагаюся не турбувати інших людей через свої особисті проблеми;
6)     я можу співчувати іншій людині, проте марнувати час на будь-яку допомогу не можу;
7)     я допомагаю іншим людям, якщо сам маю з цього якийсь зиск;
8)     мене не цікавлять інші люди.
13.           Хто має втрутитися й допомогти учневі, якщо він став на неправильний шлях: погано вчиться, порушує закони, вживає наркотики  тощо?
1)     ніхто;
2)     однокласники;
3)     вчителі;
4)     батьки;
5)     міліція;
6)     церква;
7)     психолог;
8)     соціальний працівник;
9)     особисто я.


АНКЕТА
"Твої права і обов’язки"

Кожна людина, яка знаходиться в суспільстві, має свої права та обов'язки незалежно від кольору шкіри чи очей, незалежно від того, де вона народилася, незалежно від того хто її батьки, незалежно від статі, віку.
Кожна людина - це особлива і неповторна особистість, яка має сама визначати своє місце в житті й реалізовувати свої здібності.
З метою дослідження обізнаності прав дитини ми звертаємося до Вас з проханням дати відповідь на запитання анкети. Для опитування Ви обрані випадково. Ваші відповіді не підлягають розголошенню. Вони будуть використані тільки в узагальненій формі разом з результатами опитування інших респондентів.
Заздалегідь вдячні Вам за згоду взяти участь в цьому опитуванні.

1. Твоя стать:
*       чоловіча_______
*       жіноча   _______
2.  Скільки тобі років:_______
3.  Відміть всіх, хто живе разом з тобою:
*       мама_____
*       брати_____
*       бабуся _____
*       дідусь ______
*   вітчим ______
*       мачуха _____
*       тітка ______
*       дядько ______
*       інші _______
4. Як би ти описав відносини у Вашій сім'ї:
*       дружні_____
*       іноді бувають сварки ______
*       іноді ми навіть не вітаємося ______
*       постійні сварки_____
*       іноді бувають бійки _______
*       Інші ________
5. Зазнач, які засоби покарання найчастіше застосовують до тебе твої батьки:

*       фізичне покарання_____
*       моральні______
*       інше:_______
6. Вкажіть, які "методи виховання" найчастіше застосовують ваші батьки по відношенню до Вас:
*       пояснюють, як потрібно себе поводити__
*       хвалять Вас, якщо цього заслуговуєте___
*       забороняють Вам робити те, що Вам подобається (наприклад: дивитися телевізор, гуляти)
*       обіцяють нагороду за хороші вчинки___
*       кричать, сварять, обзивають____
*       б'ють______
*       інше:_______
7. Як ти вважаєш, чи завжди покарання застосовують справедливо:
*       Завжди справедливо_______
*       Майже завжди справедливо ______
*       Найчастіше несправедливо
      *   Завжди несправедливо ______    

8. Чи Ви коли-небудь задумувалися про те, що маєте певні права:

        *   Так ______
*       Ні ______                                  
*       Інколи ______
9.   Чи хотіли б Ви знати свої права:
*   так ______
  *   ні _______
*   можливо _______
10.    З ким з батьків або дорослих Ви говорили про свої права:
    *   мама _____      
*     тато______
*       бабуся або дідусь____
*       сестри або брати _____
*       Ровесник ______
*       Вчителі _______
*       інше:                                                                                                                 
11.  Хто на Вашу думку є юристом?


12.  Чи вважаєш ти, що запитання цієї анкети є актуальними (важливими) та їх треба вивчати:
*     так _____
*       важко відповісти____
*       ні_____
*       не знаю_____
*       меш байдуже_____

*       інше:_____ 

Немає коментарів:

Дописати коментар