Анотація власного досвіду роботи

Анотація власного досвіду роботи       
Гуртки «Орігамі» та «Народна творчість» - одна з форм діяльності у позашкільних  та загальноосвітніх навчальних закладах, що широко використовуються для підвищення значимості декоративно-ужиткового мистецтва у вихованні підростаючого покоління.
       Гуртки «Орігамі» та «Народна творчість» працюють за програмами рекомендованими Міністерством освіти та науки України ( «Орігамі» - Програми з позашкільної освіти: Науково-технічний напрям . Биковська О.В., Лихота С.О.та ін. – К.: Грамота, 2007 –Випуск 1. – 360с.;  « Народна творчість» - Програми з позашкільної освіти.: Художньо-естетичний напрям. – К.: Грамота, 2009- Випуск 2.).
       Провідною ідеєю роботи Л.І. Солотвінської у позашкіллі є виховання всебічно розвиненої особистості засобами декоративно-ужиткового мистецтва, через призму якого дитина пізнає світ і саму себе, розвивається і навчається самовираженню й становленню власного «Я».
       Мета – розвиток творчої особистості, здатної до свідомого національного самовизначення, підвищення творчого та культурного рівнів, здатність реалізувати себе у житті, виборі майбутньої професії.
       За інноваційним потенціалом досвід роботи Любов Іванівни можна вважати модифікаційним, оскільки він пов’язаний з раціоналізацією та використанням удосконалених відомих методик, упровадження оригінальних ідей, форм і методів навчання і виховання.
       Актуальність роботи. Творчість – це складне соціально-психологічне явище. Наявність елементів творчості необхідна в будь-якій сфері виробництва, оскільки сучасні умови потребують від дитини мобілізації всіх її здібностей, в першу чергу інтелектуальних, її вміння створювати нові процеси й технології, пропонувати нові  рішення, генерувати нові знання. А це все базується на знанні звичаїв, традицій, минулого « Без минулого не буде майбутнього». Зокрема  на народній творчості.
       Важливе місце у повсякденному житті займають роботи виконані вручну.
       Відроджуються цікаві, часом незаслужено забуті техніки рукоділля, які відповідають сучасним смакам та вимогам. Збільшується число тих, хто бажає навчитися прекрасному мистецтву.
       Заняття мистецтвом – це творче, естетичне, художнє виховання. Це і погляд в історію – виховання національно-патріотичне. Це виховання:
Ø трудове ( здобуття навичок і умінь техніки мистецтва);
Ø соціальне ( діти не піддаються впливу вулиці);
Ø соціально-психологічне ( вчаться спілкуватися);
Ø колективне ( вчаться співпрацювати в колективі);
Ø художнє, естетичне ( вчаться відчувати, розвивати і створювати красу0;
Ø духовне ( це передача традицій, ознайомлення з обрядами нашого народу, знайомство з реліквіями і символами, це і вміння створити роботу, а потім її подарувати);
Ø це засіб набуття психічного здоров’я ( вивільнення від конфліктів та хвилювань);
Ø це дисциплінуючий і контролюючий фактор ( діти виготовляють роботи у чітко встановлені терміни – це виховує силу волі, дисципліну, бажання завершити свої роботи).
       Практична значущість діяльності гуртків «Орігамі» та «Народної творчості» полягає в тому, що ці заняття допомагають примноженню знань вихованців; набуття та удосконалення практичних умінь та навичок; сприяють всебічному розвитку особистості й інтелектуальному збагаченню гуртківця, самовдосконаленню та самоствердженню; формуванню свідомої та національної приналежності.

Немає коментарів:

Дописати коментар